خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/03/29 - 14:26
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عمویی در دیدار با سفیر بلاروس در تهران:

روابط خوب تهران _مینسک پشتوانه محکمی برای گسترش مناسبات سیاسی و اقتصادی دوجانبه است

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران_ بلاروس گفت: روابط خوب جمهوری اسلامی ایران و بلاروس پشتوانه محکمی برای توسعه و گسترش مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور بوده و خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دیمیتری کولتسوف سفیر بلاروس در تهران صبح امروز (یکشنبه 29 خردادماه) با ابوالفضل عمویی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران _بلاروس دیدار و گفتگو کرد.



عموئی در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط مثبت و رو به رشد تهران _مینسک، گفت: روابط خوب جمهوری اسلامی ایران و بلاروس پشتوانه محکمی برای توسعه و گسترش مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور بوده و خواهد بود.



وی در ادامه با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار مجالس دو کشور در توسعه روابط فیمابین گفت: مجلس شورای اسلامی از بسط و تعمیق روابط جمهوری اسلامی ایران و بلاروس در زمینه های مختلف استقبال  و حمایت می کند.



رئیس گروه دوستی جمهوری اسلامی ایران_ بلاروس ضمن استقبال از سفر قریب الوقوع هیاتی از گروه دوستی پارلمانی بلاروس به تهران نسبت به پیامدهای مثبت این سفر ابراز امیدواری کرد و گفت: رفت و آمدهای سیاسی و گفتگوهای دوجانبه و چندجانبه مقامات سیاسی دو کشور در راستای شناخت ظرفیت ها و حل موانع احتمالی عامل مهمی در ارتقای سطح مناسبات فیمابین است که می‌توان از آن با برنامه ریزی مناسب در راستای منافع دو ملت بهره برد.



دیمیتری کولتسوف سفیر بلاروس در تهران نیز با اشاره به جایگاه مهم جمهوری اسلامی ایران در معادلات منطقه گفت: اشتراکات فراوان میان جمهوری اسلامی ایران و بلاروس زمینه های فراوانی برای همکاری‌های نزدیک‌تر دو کشور پیرامون موضوعات مورد علاقه دوجانبه و منطقه ای فراهم آورده است.



وی اظهار داشت: باید از توانمندی های موجود برای توسعه و گسترش مناسبات دوستانه دو کشور در عرصه های مختلف استفاده کرد.



سفیر بلاروس در تهران تاکید کرد:گفتگو و رایزنی های مستمر نقش مهمی در شناخت ظرفیت‌ها جهت تحکیم و تقویت روابط میان کشور ایفاء می نماید و سفر هیات گروه دوستی پارلمانی بلاروس به تهران نیز در راستای شناخت همین ظرفیت ها است./



پایان پیام

  • کد خبر : 344205
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار